Writing in the rain

Cert e că plouă, şi bine face, aerul curat, fără nici o vină, dă anotimpului ăstuia o viaţă diferită, zbuciumată şi încăpătoare. Curate şi cu un verde crud de plăcere, frunzele din copaci, arbuşti, tufişuri şi flori îi primesc vesele mirosul primăvăratic de început de vară. E normal, e geografic, niciodată, de câte mii de ani plouă, nu s-a schimbat nimic în starea asta de bine dată de ploi. Rămânem noi oamenii ca diferit să mărim ochii uimiţi şi să ne speriem de tunete. Că toate celelalte zgomote, făcute de alţi indivizi, au început şi continuă să ne enerveze. Rămânem culcaţi în păturile noastre, cei norocoşi, să simţim foşnetul de stropi şi cei fugind, nenorocoşi, să-şi adăpostească pălăriile surprinse pe sub vreun acoperiş de bloc ce-i cheamă tătos.
Mă întind. E furtună sau nu e furtună, e ok. Mă simt bine în pielea mea, e ca şi cum mi-am atins un scop. Eu am făcut ploaia, parcă am inventat o piesă rock pentru Woodstock şi acum toată lumea dansează pe ea. Urechea mea aude mai clar şi mai cuprinzător ritmul a tot ce e afară, printre crengi şi printre corpuri de burlane, ferestre şiroind şi lămpi pe stâlpi ochioase, răcorite. Curând, totul se va opri şi revine zgomotul ăla de oraş, al unui copil răsfăţat ce nu-i plac jucăriile primite cadou (şi aruncă pe jos cu ele, în accidente de maşini, în împuşcături de eroi negativi, tablă peste cărămidă şi ţiglă peste caldarâm).

Ploaia nu e tristă, e aşa cum ţi-o faci. Poţi să plângi în ea şi poţi să fugi sau să dansezi prin ea. Contează cât de mari sunt stropii şi cât de largă este strada goală. Şi în ultimul loc de pe pâmânt, în care ploaia s-a lăsat aşteptată, e bine să te aşezi în ea. Pe jos, pe pâmântul ce-ţi suportă umbra, e bine să te aşezi şi să primeşti, gând la gând cu stropii, tot ce-ţi dă ţie ploaia curată de vară. În rest, noi să fim sănătoşi, acum există medicamente pentru răceală, că medicamente să-ţi aducă apă şi aer curat încă nu ai de unde.

Writing in the rain

Lasă un comentariu

