Discoteica

Aveam doi veri mai mari decat mine si eram fericit:

1. Pentru ca avea cine sa ma apere de aia care voiau sa-mi dea una pe spinare, atunci cand ne luam la harta.

2. Aveam cu cine sa ma bat sau sa ma trag de par atunci cand ne luam la harta.

3. Puteam sa merg nestingherit la „discutiile de pe pod” unde erau multi tineri de varsta lu’ varu’ Costel si vara-mea Coca, unde erau de-astia sarutaciosi si puteam sa-i cronometram si sa radem de ei, unde spargeam seminte de la altii, ne puneam tar’na si pungi in cap si alte asemenea tampenii.

4. Mergeam la pescuit cu Costel si-i pierdeam toate rimele, spalam pisici puricoase cu Coca in garla, portie dubla de zgarieturi.

Dar mai ales si mai ales, pentru ca daca uita bunica-mea de noi, mai ales de mine, ala micu’, puteam merge cu ei in locuri nebanuite. Nebanuite in sensul ca nu aveam voie. Odata am mers la prietena lui Costel, ca ea avea televizor, si-am vazut Romania – Argentina si aruncam unul in altul cu perne atunci cand dadeau ai nostri gol, dupa care am adormit, odata am mers si-am baut tuica, apoi am facut intrecere vreo 3 kilometri pana acasa… si inapoi. Si dupa care, normal, am adormit.

Discoteca, despre asta este vorba in text… de-acum inainte. Nu aveam voie in nici un caz. Nici in ala cand uitau de mine. Acolo erau „baieti si fete mai mari”, acolo se bea, se fumeaza, se bat si pe urma iar beau si fumeaza. Costel si Coca aveau voie, ei se incadrau si aveau si haine mai frumoase. Eu nu. Eram mic si rapanos. Ca un pui de lele. Cu ochelari. Strambi. Care se prindeau cu niste urechelnite de urechi. Sa nu-i pierd cand fug. Chestia e ca-i puteam sparge. In fine, n-aveam voie.

Am asteptat sa fentez bunicii o lunga vreme, foarte lunga si mare vreme, sa pot sa prind momentul in care ei sa fie de acord ca eu sa ma duc la discoteca (mai era si in alt sat, dupa vreo trei dealuri mari si late, se mergea pe jos si erau si vara struguri pe dealurile alea). Am pierdut timpul de pomana. Voiam la discoteca, fructul interzis, cu atata ardoare incat ardea inima in mine. Sa ma zbengui, sa vad fuste scurte si pantaloni mulati pe picioare misto de fete, sa ma zbengui iar, sa gust cate-un deget de lichior sau coniac din ala bun de Vrancea, sa beau bere si sa trag din tigare. Eram mic si rapanos, dar imi placeau fineturile. Si la toate astea bunica le zicea „Discoteica mamii tele az sh maini dimineatz” si tranc! Inchidea usa dupa ea si eu ma culcam, ca un copil cuminte ce eram. Pe bune daca nu siroiau lacrimile de pe mine.

Si anii au trecut, si s-au sfarsit intr-un mod cat mai neasteptat. Pe la 13 ani impliniti, venisem la tara cu ganduri mari. Eram indeajuns de mare si de ‘telectual incat bunica sa isi dea seama despre treaba asta, asa ca m-a lasat in prima seara la „discoteica”. Peste alea trei dealuri, in satul ala mare, care si acum se numeste Tanasoaia.

Sa cada lumea, cu tot cu cer, pe mine. Si a cazut, si m-am simtit ca un pui de gugustiuc intr-un cuibar plin de rime. Asa de impresionat eram, tremura toata carnea pe mine.

Imbracat cu cele mai frumoase haine (un tricou si o pereche de blugi albastri, adidasi misto, de-aia care la tara fac furori), am purces cu verii Coca si Costel, inspre fericire. Ma tineau indeaproape ca pe un bibelou de portelan, ca le facuse bunica-mea capul calendar. De unde…fugeam ca un ied pe toate damburile alea. Era seara, era cald, era voiosie.

Dupa care m-am plictisit si m-am intors acasa, de la jumatea drumului.

Pam pam!

Si dupa cativa ani aveam discoteca langa casa si puteam sa sar gardu’ la manelisti si la 3 Sud-Est. Ceea ce nu am facut. Doar cateodata, daca ma trimiteau bunicii dupa paine. Unde vedeam ce ma asteptam. Fete in fuste scurte, picioare mulate in pantaloni mulati, baieti-de-baieti categoria „taran de taran” si muzica de muzica la casetofoane de casetofoane. Intr-o camera de camera o masa mica de biliard plina de fum de tigara si miros de coniac de coniac si lichior de dama de dama.

Si m-am trezit, mi-am dat o palma si iata ce-am ajuns. Va multumesc, bunicii mei.

Discoteica

14 gânduri despre &8222;Discoteica&8221;

  1. Si eu aveam verisoare mai mari si deci privilegiu de a sta pana la ore nebanuite „pe banca” ascultand muzica la „cas” si ciulind urechea la ce discuta astia mari. Era misto. Da asa m-am ales si cu un furcoi(furca aia mare, cu 2 colti, cu care se pune fanu pe varfu clăii/căpiţei/fârciturii )in picior desi ma atentionase una din verisoare ca nu e foarte intelept sa alerg pe la 12 noaptea in preajma furcilor lasate jos de niste prieteni.
    Eh, am supravietuit. Am cicatricea care sa-mi aminteasca ce copil neascultator am fost :))

  2. Am da nu de la carbid. E mult mai nou si mai stupid :)) Al meu e de la un flacon de Brut verde pe care il aruncam in joaca io cu frate-mio de la unu la altu si la un moment dat m-o palit :”> Asta se imtampla acu 4 ani jumate

  3. foarte tareeee, zici ca citesc despre mine:))
    deci: nici eu nu aveam voie la discoteca cu verii mei mai mari (printre care si un Costel), si eu faceam taraboi si ma dadeam cu fundul de pamant ca vreau acolo si sa stii ca la mine era chiar in sat!!! nu aveam voie… de ce? pentru ca eram de la bucuresti:((((((( si desigur, pt ca eram mica, pt ca se fuma, d’astea, stii tu.

    ce faceam eu? uneori ma dadeam in spectacol si ma rasfatam cum ca as vrea sa dorm intr’o camera de oaspeti. nu prea mi se refuzau mofturile si ce putea sa mi se intample? nimic, nu mi se intampla nimic. doar asteptam sa se culce toti, ieseam pe usa din fata, saream gardul si direct in tocul usii discotecii ma opream:D iar acolo stateam afara la aer si ma uitam la baietii cu chica:D

    mai baga. imi faci pofta. am atatea povesti… cum se „dadea video” in sat, cum fumam in porumb, cum era sa dam foc la casa, cum ne inregistram peste casetele cu bonny m si beatles…. heheeeee

  4. mirela zice:

    of, transpa, esti bun de luat la intrecere cu anne in privinta amintirilor de la bunici. mai ales ca ea dadea mai rar pe la tara si atunci eram nedezlipite. dobrogeanca mica in moldova – e clar ce povesti are (avem)..

    mai zi-ne:)

Lasă un comentariu

