Pink Martini was here!

Asta as fi vrut sa strig, imediat dupa ce am iesit din sala. O Sala Palatului plina ochi de oameni care au venit pentru acelasi lucru pentru care am venit si eu. Concertul Pink Martini.

Cum a inceput? A inceput cu un radio, de mult, sa fi trecut vreo doi ani si ceva, daca asta pentru oricine altcineva decat mine, inseamna mult. Cu vocea aia care spunea „Lilly comes when you stop to call’er, Lilly runs when you look away…” si a continuat cu albumul Hang On Little Tomato, pe care l-am asimilat cu tot ce inseamna fiinta mea muzicala. Nu numai cu sentimente, dar si cu persoane, culturi diferite, culori.

Pentru ca Pink Martini nu e o simpla bautura. Sau ba da, e. Doar la prima vedere. Daca vorbim de vedere. Daca vorbim de bautura asta muzicala, insa, trebuie s-o sorbim. Mirosul, gustul, taria, culoarea, celelalte arome, sunt si vin de dincolo de realitati. Sunt povesti. Povesti traite de mine, de tine, de el sau de ea astfel incat sa ramana vesnic inchise intr-o cutiuta muzicala din care sa rasara sunete de pian si vocea Chinei Forbes. Atat de calma, de duioasa incat si vantul se opreste si-i simte adierea ei. Erotic sau nu, este exact vocea care imblanzeste.

Desigur, ca un obsedat de muzica lor, am cascat nu numai urechile sau ochii, gura, am cascat pana si bratele, pentru a-i cuprinde si a-i aduce mai aproape. Aproape la fel cum se aduce, dintr-o sticluta de parfum, aroma, catre nari. Si-apoi, in extaz, am tremurat. Era miros de flori de Romagna, era spirit latin, de sange fierband, langa spirit japonez, de sange albastru, si amandoua langa spiritul slav, de sange curajos, de vana puternica.

Au fost exact toate melodiile care imi plac mie, mai putin „Dansez Vous”, piesa de final, inlocuita cu „Brasil”-ul ala al lui Gilliam. A fost exact publicul pe care il voiam, multumit de fiecare piesa si de fiecare cuvant, stalcit sau spus aproape perfect, in romana, de catre Thomas Lauderdale. Apoi atmosfera creata de ei, exact cea la care ma asteptam, ca un copil sub pomul de Craciun, ghicind cu cateva saptamani bune, inainte, ce avea sa i se aduca.

A fost Pink Martini. Aici. Si inca nu am cuvinte sa spun cat m-am bucurat.

Pink Martini – Dansez Vous

Pink Martini was here!

Lasă un comentariu

